پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226330
مجوز احداث جايگاه سوخت در چهارمحال و بختياري صادر نمي‌شود
تاریخ انتشار : 1395/06/23 19:55:42
نمایش : 1030
مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري گفت: در حال حاضر هيچ مجوزي براي احداث جايگاه سوخت استان صادر نمي‌شود.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از شهرکرد، مجتبي سرداري بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بيان اينکه مجوز احداث جايگاه سوخت در چهارمحال و بختياري صادر نمي‌شود، اظهارداشت: بنابر دستور وزير نفت در حال حاضر مجوز جايگاه سوخت در کشور صادر نمي‌شود اما اين به آن معني نيست که نياز به جايگاه سوخت نداريم.

وي با بيان اينکه کشور ما منشاء نفت است، افزود: با توجه به اينکه ايران داراي نفت فراوان است اما مانند ساير کشورها شرکت برند ندارد در همين راستا متقاضيان جايگاه سوخت بايد در قالب "شرکت برند" تقاضاي خود را براي دريافت مجوز جايگاه سوخت ارائه دهد.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري بيان کرد: متقاضيان بعد از ارائه تقاضاي خود به شرکت مورد نظر شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي به نام شرکت موافقت‌نامه اصولي مي‌دهد در اين صورت مالکيت جايگاه سوخت به نام متقاضي است اما تحت پوشش شرکت برند قرار مي‌گيرد.

سرداري با اشاره به بهره‌برداري از جايگاه سوخت شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه جايگاه سوخت شهرستان لردگان يک سال گذشته احداث شده بود اما به دليل اختلاف بين شهرداري و راه  وشهرسازي اين جايگاه به بهره‌برداري نرسيد که با رايزني‌هاي انجام شده مشکلات رفع و جايگاه با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 500 ميليون تومان به بهره‌برداري رسيد.

وي با بيان اينکه شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي در حوزه گردشگري نيز ورود پيدا کرده است، گفت: شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي استان به دليل تعامل با مسئولان در حوزه گردشگري از معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور لوح سبز دريافت کرده است.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: استاندار چهارمحال و بختياري در مصاحبه‌ با نشريه‌اي که در 26 کشور از جمله اسپانيا، فرانسه، انگليس و ايتاليا توزيع مي‌شود از سرمايه‌گذاران خارجي در ساخت نيروگاه‌هاي برق ـ آبي و گازي، ساخت پتروشيمي و پالايشگاه نفت دعوت کرد تا در استان سرمايه‌گذاري کنند.

سرداري با بيان اينکه شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي داراي 3 ناحيه شهرستاني و يک ناحيه مرکزي است، ادامه داد: ناحيه مرکزي شهرستان‌هاي شهرکرد، اردل، کيار، کوهرنگ، فارسان، بن و سامان را تحت پوشش قرار داده است و بروجن و لردگان داراي دو ناحيه جداگانه هستند.

وي مساحت انبار نفتي استان را 175 مترمربع عنوان کرد و افزود: انبار نفتي استان امکان 50 ميليون ليتر امکان ذخيره‌سازي را دارد، 37 مرکز شرکت نفت در 31 استان وجود دارد چرا که در استان‌هايي مانند خوزستان و سيستان و بلوچستان 2 شرکت مرکزي فعاليت مي‌کند.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري با اشاره به وضعيت سوخت‌رساني در فرودگان استان بيان کرد: سوخت گيري در فرودگاه استان با تمام تجهيزات انجام مي‌شود، فرودگاه استان ظرفيت ذخيره‌سازي 360 هزار ليتر ذخيره‌سازي را دارد.

سرداري خاطرنشان کرد: اگر تعداد پروازهاي فرودگاه شهرکرد افزايش يابد شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي ظرفيت سوخت رساني استاندارد را دارد.

وي با بيان اينکه 46 جايگاه سوخت در استان فعال است، گفت: 37 جايگاه CNG در استان وجود دارد که 20 جايگاه تک منظوره و 17 جايگاه دومنظوره است و در حال حاضر 9 جايگاه سوخت در دست احداث است که 8 جايگاه فرآورده و يک جايگاه CNG است.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه کشور ما در ساخت نيروگاه خودکفا است، تصريح کرد: پيش‌بيني مي‌شود کشور ما در 4 سال آينده علاوه‌بر احداث جايگاه سوخت به شرکت‌هاي بزرگ نفتي تبديل شود، در ساخت تأسيسات انبار‌هاي نفت و خطوط لوله خودکفا هستيم و تجهيزاتمان مکانيزه است و خطوط لوله از طريق فناوري نانو منتقل مي‌شود که اين سبب مي‌شود تا لوله ترک خوردگي پيدا نکند.

سرداري با اشاره به برنامه‌هاي اين شرکت در هفته دولت ادامه داد: امسال هم‌زمان با هفته دولت جايگاه "حاتم گاز" شهرستان بروجن به بهر‌ه‌برداري رسيد.

وي تعداد نفت‌کش‌هاي استان را 140 نفت‌کش اعلام کرد و گفت: سال گذشته 131 دستگاه بود که امسال 9 دستگاه به آن اضافه و به 140 دستگاه نفت‌کش رسيد.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري با اشاره به تغيير روند مصرف انرژي در استان بيان کرد: مصرف بنزين و نفت گاز در استان افزايش يافته است اما اين به دليل اسراف نيست و خانواده‌ها به جاي استفاده از نفت سفيد از گاز استفاده مي‌کنند، افزايش مصرف بنزين نيز به دليل حضور گردشگران در استان است.

سرداري با اشاره به کاهش سوخت کاميون‌داران در استان خاطرنشان کرد: ميزان مصرف سوخت کاميون‌داران نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش يافته و اين به دليل اجراي طرح پايش است که سبب شد کاميون‌داران براساس کيلومتر خود سوخت دريافت کنند.

وي گفت: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در بارنامه‌اي که براي ماشين‌هاي سنگين صادر مي‌کند سوخت در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهد و اين سبب شد که ميزان واردات نفت گاز در کاهش يابد و از قاچاق سوخت جلوگيري شود.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري با اشاره به تعطيلي برخي از جايگاه‌هاي سوخت استان خاطرنشان کرد: 3 جايگاه سوخت در استان به مدت 1.5 تا 3 سال تعطيل بودند که جايگاه سوخت پُل‌قلعه يکي از اين جايگاه‌ها بود که به دليل بدهي به شرکت گاز تعطيل شده بود.

سرداري بيان کرد: مالک اين جايگاه معترض بود که شرکت گاز 50 ميليون تومان بيشتر از بدهي‌اش از وي خواسته است که پس از بررسي‌هاي انجام شد مشخص شد شرکت گاز 60 ميليون تومان بيشتر از طلب اصلي خود از اين جايگاه خواسته است و با پرداخت بدهي مالک به شرکت گاز، جايگاه سوخت مجدد فعاليت خود را شروع کرد.

وي افزود: مشکلات جايگاه سوخت پاسارگاد و شهداي گهرو نيز بررسي و رفع شد که جايگاه سوخت پاسارگاد به صورت ماهانه 9 ميليون تومان کارمزد فقط از جايگاه بنزين دريافت مي‌کند.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در حال حاضر هيچ جايگاه سوختي در استان تعطيل نيست گفت: علاوه‌بر فعاليت جايگاه‌هاي سوخت در شهرها سوخت رساني به مناطق صعب‌العبور نيز انجام مي‌شود.

سرداري خاطرنشان کرد: عاملان فروش سوخت در مناطق صعب‌العبور و روستايي در حال حاضر مي‌توانند 80 هزار ليتر سوخت و در دي ماه نيز 80 هزار ليتر ديگر از اين شرکت خريد و هزينه آن را بعد از فروش پرداخت کنند، در حال حاضر 85 عامل فروش سوخت در استان وجود دارد.

وي تصريح کرد: سال گذشته 10 ميليون و 900 هزار ليتر سوخت در شهرستان‌هاي کوهرنگ و لردگان و 5 ميليون ليتر در شهرستان اردل ذخيره‌سازي شد.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ادارات و کارخانه‌جات نيز سهميه سوخت آن‌ها توسط کارشناسان برآورد مي‌شود، ادامه داد: هيچ کارخانه‌اي به دليل سوخت تعطيل نمي‌شود، شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي ارباب رجوعي براي خريد فرآورده ندارد چرا که تمام کارها به صورت اينترنتي و مکانيزه انجام مي‌شود.

سرداري با اشاره به کسري جايگاه‌هاي سوخت خاطرنشان کرد: سال گذشته جايگاه‌هاي سوخت ميليارد‌ها تومان جريمه بابت کسري فرآورده پرداخت مي‌کردند اما امسال تاکنون کسري جايگاه نداشته‌ايم.

وي با اشاره به برنامه‌هاي اين شرکت در برنامه ششم توسعه گفت: توسعه انبار نفت شهرکرد، پيگيري کسب موافقت نامه مديريت برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي پخش ايران در خصوص اتصال انبار نفت شهرکرد به پالايشگاه اصفهان از طريق خط لوله فرآورده نفتي از مهم‌ترين برنامه‌هاي شرکت نفت استان در برنامه ششم توسعه است.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري افزود: پيگيري کسب موافقت با کاهش مسير تردد ناوگان نفت‌بري و پيشنهاد پيشگيري از ائتلاف سرمايه‌هاي ملي و منابع انساني از طريق تغيير مسير فعلي ناوگان از تهران ـ پلدخترـ خوزستان به تهران ـ بروجن ـ لردگان ـ خوزستان از جمله برنامه‌هاي ما در برنامه ششم توسعه است.

سرداري بيان کرد: پيگيري ثبت شرکت برند در استان و تأسيس 10 جايگاه تحت شرکت برند و انجام بازرسي‌هاي مداوم در راستاي کاهش توزيع خارج از شبکه فرآورده‌هاي نفتي نيز از ديگر برنامه‌ها در برنامه ششم توسعه است.

وي با اشاره به استفاده گاز به جاي نفت گاز خاطرنشان کرد: اگر مردم به جاي نفت گاز از گاز استفاده کنند سالانه 10 ميليارد تومان صرفه‌جويي ارزي در استان خواهيم داشت.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در سال گذشته و فروردين ماه سال جاري 10 ميليون ليتر نفت کوره به کارخانه‌جات استان فروخته شده است، افزود: امسال ميزان ذخيره‌سازي سوخت در شهرستان‌ها 10 ميليون ليتر پيش‌بيني شده است و اين به دليل آن است که برخي مناطق مانند ميانکوه از توابع شهرستان اردل گازرساني شده است.

سرداري با بيان اينکه در دولت يازدهم بنزين عرضه شده کاملا استاندارد است گفت: تمام جايگاه‌هاي استان به ويژه جايگاه‌هاي وسخت در شهرستان‌ها قابليت عرضه بنزين يورو 4 را دارند، بنزين معمولي و سوپر عرضه شده در جايگاه‌ها کاملا استاندارد است.

وي با اشاره به نصب دستگاه کارت‌خوان در جايگاه‌هاي سوخت فرودگاه‌ها تصريح کرد: مقرر شد اين طرح از شهريورماه اجرا شود اما به دليل عدم آمادگي برخي از جايگاه اين طرح به تعويق افتاد.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري بيان کرد: با اجراي اين طرح خلبان و يا مسئول سوخت هواپيما مي‌تواند به جاي پرداخت وجه نقد از دستگاه پوز استفاده کند.

سرداري ميزان مصرف بنزين معمولي در 5 ماهه نخست امسال را 24.5 درصد و بنزين سوپر را 3 درصد اعلام کرد و افزود: 111 ميليون و 367 هزار ليتر بنزين معمولي و بيش از 3 ميليون و 11 هزار ليتر بنزين سوپر در استان مصرف شده است.

وي خاطرنشان کرد: 236 هزار و 700 ليتر نفت سفيد در استان به فروش رسيده است و فروش نفت نسبت به سال گذشته 39.5 درصد کاهش يافته است و امسال نيز پيش‌بيني مي‌شود يک ميليون ليتر ديگر کاهش يابد.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: در 5 ماه نخست امسال يک ميليون و 836 هزار ليتر نفت کوره مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش يافته است.

سرداري گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون نيز 9 هزار 129 تن گاز مايع و 99 ميليون و 119 هزار ليتر گازوئيل در استان مصرف شده که مصرف گازوئيل نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش يافته است.

وي افزود: براي نخستين بار در سطح کشور گازرساني در استان ما به صورت CNG انجام شد و در تأسيسات مادر گاز CNG توليد مي‌شود.

مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه 90 درصد جايگاه‌هاي سوخت استان ممتاز هستند، خاطرنشان کرد: 75 درصد جايگاه‌هاي سوخت استانداردسازي شدند و مابقي آن‌ها با توجه به اينکه قابليت خدمات رساني را دارند اما به صورت 100 درصد استانداردسازي نشده‌اند.

سرداري با بيان اينکه سال گذشته 80 ميليون ليتر بنزين در استان صرفه‌جويي شده است، گفت: علاوه‌بر صرفه‌جويي در مصرف بنزين کارمزد پرداختي بابت هر ليتر به جايگاه‌ها انجام شد که به هر جايگاه ليتري 60 تومان کارمزد پرداخت مي‌شود.

وي با اشاره به پرداخت 400 ميليارد تومان تعديل کارمزد در کشور بيان کرد: در استان ما نيز 4 ميليارد تومان تعديل کارمزد به جايگاه‌هاي سوخت پرداخت شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html